- Kratki pregled javne nabave
- Pravni i strateški okvir
- e-Izobrazba
- ProcurComp EU
- Publikacije
- Istaknute teme
- Pregled najvažnijih mišljenja
- Statistička izvješća o javnoj nabavi
- Sprječavanje korupcije i sukoba interesa
- Vijesti
- Otvorena vrata
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Standardni obrazac Europske jedinstvene dokumentacije o nabavi
- Suradnja MINGO-HGK
- RADIONICE E-JAVNA NABAVA
- ODRŽAN DAN OTVORENIH VRATA
- INTERNA EDUKACIJA
- UNAPREĐENJE ELEKTRONIČKOG POSLOVANJA I POSLOVNIH PROCESA
- ODRŽANA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VARAŽDINU
- ODRŽANA ZAVRŠNA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VUKOVARU
- GOSTUJUĆE PREDAVANJE „SUZBIJANJE KORUPCIJE U JAVNOJ NABAVI“
- Objavljen objedinjeni Registar certifikata u području javne nabave
- POSTUPCI JAVNE NABAVE VELIKE VRIJEDNOSTI OD 18. TRAVNJA 2016. – IZRAVAN UČINAK DIREKTIVE 2014/24/EU I 2014/25/EU
- Održana konferencija “Novine vezane uz novi zakon o javnoj nabavi i e-javna nabava“
- Zaključeno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2015. godinu
- Novi način objave u postupcima javne nabave velike vrijednosti
- Naputak o postupanju u postupcima javne nabave u slučaju nedostupnosti EOJN RH
- Objavljena tri nova pravilnika
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Javno savjetovanje - Novi obrasci obavijesti javne nabave
- ZJN 2016
- Podsjetnik na obveze iz Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2016. godinu
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Otvoreni telefon
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Svi termini pisanog ispita u prosincu 2017. godine su popunjeni
- Novi dokumenti Europske komisije o javnoj nabavi
- Javno savjetovanje - Nacrt smjernica o inovativnoj javnoj nabavi
- Studija o mjerenju korištenja javne nabave na strateški način radi stimuliranja inovacija u digitalnoj ekonomiji
- NOVE VRIJEDNOSTI EU PRAGOVA OD 1. SIJEČNJA 2022.
- Savjetovanje o opsegu i strukturi priručnika Komisije o društveno odgovornoj javnoj nabavi
- Obavijest nositeljima certifikata
- Pitanje primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, za nabavu usluge projektantskog nadzora, a vezano za Stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata usvojeno na sjednici Upravnog odbora od 25. siječnja 2018.
- Održana TAIEX-REGIO međunarodna radionica o provedbi registra ugovora i korištenju podataka u sustavima e-nabave
- e-Izobrazba
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2018. godinu
- Zajedničko mišljenje vezano uz primjenu novog Zakona o komunalnom gospodarstvu - provedba postupaka javne nabave za obavljanje komunalne djelatnosti
- Uputa za pisani ispit iz područja javne nabave
- Anketa o zadovoljstvu korisnika Europskom jedinstvenom dokumentacijom o nabavi (ESPD)
- Zajedničko mišljenje Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta vezano uz način nabave usluge zakonske revizije koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, kada uslugu nabavljaju obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16)
- Single Market Scoreboard
- Korejsko-hrvatski poslovni forum
- Vrijednosti europskih pragova od 1. siječnja 2020. godine
- Otvorena vrata
- Smjernice Europske komisije za primjenu okvira za javnu nabavu u kriznoj situaciji uzrokovanoj bolešću COVID-19
- Preporuka Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s provedbom postupka javnog otvaranja ponuda u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Preporuke Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s pitanjima propisivanja i dostave jamstva za ozbiljnost ponude u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Termini pisanog ispita za svibanj 2020.
- Single Market Scoreboard - 2020.
- Otvoreno eSavjetovanje - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Nova adresa elektroničke pošte
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2020. godinu
- Poziv na webinar: Javna nabava umjetne inteligencije (AI)
- Poziv na natječaj „Europska nagrada u području inovativne nabave“
- Kupujmo na društveno osvješten način - priručnik Europske komisije
- Smjernice Europske Komisije za javnu nabavu inovativnih rješenja
- Otvoreno eSavjetovanje
- Webinar na temu alata za javnu nabavu ProcurCompEU
- Peti paket sankcija Rusiji
- Pravilno korištenje energetskih oznaka u javnoj nabavi - webinar
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Smjernice za prilagodbu javne nabave u procesu zamjene hrvatske kune eurom
- Webinari/Radionica - Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Prijava zabranjenih sporazuma u postupcima javne nabave - AZTN
- Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Smjernice za jednostavnu nabavu
- Otvoreno eSavjetovanje - Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Sporazum o suradnji - AZTN i MINGOR
- Uputa o postupanju subjektima iz članka 2. stavka 3. Uredbe o otklanjanju poremećaja na domaćem tržištu energije (NN 104/22, 106/22 i 121/22) koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi u vezi sklapanja ugovora o opskrbi plinom s HEP-plinom d.o.o.
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Jezični ispravak CPV-a
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi
- Public Buyers Community Platform
- e-Pristojba - Novi načini plaćanja naknade za pokretanje žalbenog postupka
- PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2023/1441 оd 10. srpnja 2023. o detaljnim pravilima za postupke koje Komisija provodi u skladu s Uredbom (EU) 2022/2560 Europskog parlamenta i Vijeća o stranim subvencijama kojima se narušava unutarnje tržište
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave "
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave"
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH za gospodarske subjekte
- Poziv na radionice - Uvođenje ProcurCompEU alata u hrvatski sustav izobrazbe iz područja javne nabave
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Osijeku
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Splitu
- Demo instanca novog EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Varaždinu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Zagrebu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Rijeci
- ProcurCompEU radionice za pružatelje izobrazbe u Zagrebu 7.11.
- Nove vrijednosti EU pragova od 1. siječnja 2024.
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH - online
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Novi Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- BESPLATNE EDUKACIJE ZA RAD U NOVOM EOJN RH - ONLINE
- Uputa naručiteljima o uočenim nepravilnostima u EOJN RH
- Videosnimke online edukacija za rad u novom EOJN RH
- Trening trenera za inovativnu javnu nabavu
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Priručnik o javnoj nabavi inovativnih rješenja
- Inovativna javna nabava - Online radionice za gospodarske subjekte
- Uputa o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2019. godinu
Portal javne nabave
Preporuke Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s pitanjima propisivanja i dostave jamstva za ozbiljnost ponude u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
S obzirom na novonastalu situaciju u vezi s epidemijom izazvanom Corona virusom, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao središnje tijelo državne uprave za politiku javne nabave (dalje: Ministarstvo), zaprimilo je brojne upite dionika u sustavu javne nabave, naručitelja i ponuditelja, koji se odnose na probleme ponuditelja u vezi s dostavom jamstva za ozbiljnost ponude u postupku javnne nabave, kada je sredstvo jamstva garancija banke, zadužnica, bjanko zadužnica i sl.
Problem s dostavom jamstva za ozbiljnost ponude imaju prvenstveno strani ponuditelji (ograničenje odnosno zabrana prekograničnih putovanja) ali također i domaći ponuditelji (ograničenje odnosno zabrana putovanja izvan mjesta prebivališta; ukidanje međugradskog prijevoza; ukidanje gradskog javnog prijevoza, osim za osobe s posebnom propusnicom nadležnih tijela; problemi s organiziranjem dostave putem kurira, i sl.).
U vezi s navedenom problematikom Ministarstvo iznosi sljedeće preporuke:
1.) Jamstvo za ozbiljnost ponude je jedno od jamstava koje naručitelj, sukladno člancima 214. do 217. Zakona o javnoj nabavi (NN br. 120/16, dalje: ZJN 2016), može zahtijevati od ponuditelja u postupcima javne nabave, kao instrument osiguranja od određenih rizika, kao što su:
- odustajanje ponuditelja od ponude u roku njezine valjanosti,
- nedostavljanje ažuriranih popratnih dokumenata sukladno članku 263. ZJN 2016,
- neprihvaćanje ispravka računske pogreške,
- odbijanje potpisivanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ili
- nedostavljanje jamstva za uredno ispunjenje ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma, ako okvirni sporazum obvezuje na sklapanje i izvršenje.
Ako javni naručitelj zahtijeva jamstvo za ozbiljnost ponude, obvezan je u dokumentaciji o nabavi odrediti vrstu, sredstvo i uvjete jamstava, s time da ne može odrediti isključivo novčani polog kao jamstvo, jer je novčani polog kao jamstvo opcija za ponuditelja a ne za naručitelja.
Dakle, kao što iz odredbi ZJN 2016 proizlazi - traženje jamstva za ozbiljnost ponude je opcija odnosno mogućnost a ne i obveza za naručitelja.
U tom smislu preporuka je naručiteljima da zahtijevaju jamstvo za ozbiljnost ponude onda kada ocijene da postoji mogućnost nastanka nekog od naprijed navedenih rizika predviđenih člankom 214. stavkom 1. toč. 1. ZJN 2016, uzimajući u obzir procijenjenu vrijednost nabave; žurnost određene nabave, njenu važnost za naručitelja i sl.
2.) Nadalje, člankom 215. stavkom 2. ZJN 2016 propisano je da javni naručitelj određuje jamstvo za ozbiljnost ponude u apsolutnom iznosu, koji ne smije biti viši od 3% procijenjene vrijednosti predmeta nabave odnosno grupe predmeta nabave, ako je predmet podijeljen na grupe. Dakle, ZJN 2016 određuje gornji iznos jamstva za ozbilnost ponude, a naručitelj bi trebao u svakom konkretnom slučaju, u zakonskim okvirima odrediti iznos jamstva za konkretan slučaj.
U tom smislu, ako naručitelj već zahtijeva jamstvo za ozbiljnost ponude, preporuka naručiteljima bi bila da iznos jamstva za ozbiljnost ponude bude manji od zakonskog maksimuma (npr. 1% procijenjene vrijednosti predmeta nabave odnosno grupe predmeta nabave, odnosno iznos koji bi odgovarao riziku koji snosi naručitelj a ne bi predstavljao značajno financijsko opterećenje ponuditelju), kako bi ponuditelji mogli u većem broju slučajeva iskoristiti zakonsku mogućnost uplate novčanog pologa, kao sredstva jamstva za ozbiljnost ponude, te u ponudi dostaviti dokaz o uplati novčanog pologa u obliku preslike uplatnice ili potvrde o uplati putem internet bankarstva. Na taj način značajno bi se smanjio problem dostave jamstva za ozbiljnost ponude u postupku javne nabave u postojećim okolnostima.
Problem s dostavom jamstva za ozbiljnost ponude imaju prvenstveno strani ponuditelji (ograničenje odnosno zabrana prekograničnih putovanja) ali također i domaći ponuditelji (ograničenje odnosno zabrana putovanja izvan mjesta prebivališta; ukidanje međugradskog prijevoza; ukidanje gradskog javnog prijevoza, osim za osobe s posebnom propusnicom nadležnih tijela; problemi s organiziranjem dostave putem kurira, i sl.).
U vezi s navedenom problematikom Ministarstvo iznosi sljedeće preporuke:
1.) Jamstvo za ozbiljnost ponude je jedno od jamstava koje naručitelj, sukladno člancima 214. do 217. Zakona o javnoj nabavi (NN br. 120/16, dalje: ZJN 2016), može zahtijevati od ponuditelja u postupcima javne nabave, kao instrument osiguranja od određenih rizika, kao što su:
- odustajanje ponuditelja od ponude u roku njezine valjanosti,
- nedostavljanje ažuriranih popratnih dokumenata sukladno članku 263. ZJN 2016,
- neprihvaćanje ispravka računske pogreške,
- odbijanje potpisivanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ili
- nedostavljanje jamstva za uredno ispunjenje ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma, ako okvirni sporazum obvezuje na sklapanje i izvršenje.
Ako javni naručitelj zahtijeva jamstvo za ozbiljnost ponude, obvezan je u dokumentaciji o nabavi odrediti vrstu, sredstvo i uvjete jamstava, s time da ne može odrediti isključivo novčani polog kao jamstvo, jer je novčani polog kao jamstvo opcija za ponuditelja a ne za naručitelja.
Dakle, kao što iz odredbi ZJN 2016 proizlazi - traženje jamstva za ozbiljnost ponude je opcija odnosno mogućnost a ne i obveza za naručitelja.
U tom smislu preporuka je naručiteljima da zahtijevaju jamstvo za ozbiljnost ponude onda kada ocijene da postoji mogućnost nastanka nekog od naprijed navedenih rizika predviđenih člankom 214. stavkom 1. toč. 1. ZJN 2016, uzimajući u obzir procijenjenu vrijednost nabave; žurnost određene nabave, njenu važnost za naručitelja i sl.
2.) Nadalje, člankom 215. stavkom 2. ZJN 2016 propisano je da javni naručitelj određuje jamstvo za ozbiljnost ponude u apsolutnom iznosu, koji ne smije biti viši od 3% procijenjene vrijednosti predmeta nabave odnosno grupe predmeta nabave, ako je predmet podijeljen na grupe. Dakle, ZJN 2016 određuje gornji iznos jamstva za ozbilnost ponude, a naručitelj bi trebao u svakom konkretnom slučaju, u zakonskim okvirima odrediti iznos jamstva za konkretan slučaj.
U tom smislu, ako naručitelj već zahtijeva jamstvo za ozbiljnost ponude, preporuka naručiteljima bi bila da iznos jamstva za ozbiljnost ponude bude manji od zakonskog maksimuma (npr. 1% procijenjene vrijednosti predmeta nabave odnosno grupe predmeta nabave, odnosno iznos koji bi odgovarao riziku koji snosi naručitelj a ne bi predstavljao značajno financijsko opterećenje ponuditelju), kako bi ponuditelji mogli u većem broju slučajeva iskoristiti zakonsku mogućnost uplate novčanog pologa, kao sredstva jamstva za ozbiljnost ponude, te u ponudi dostaviti dokaz o uplati novčanog pologa u obliku preslike uplatnice ili potvrde o uplati putem internet bankarstva. Na taj način značajno bi se smanjio problem dostave jamstva za ozbiljnost ponude u postupku javne nabave u postojećim okolnostima.
07.04.2020