- Kratki pregled javne nabave
- Pravni i strateški okvir
- e-Izobrazba
- ProcurComp EU
- Publikacije
- Istaknute teme
- Pregled najvažnijih mišljenja
- Statistička izvješća o javnoj nabavi
- Sprječavanje korupcije i sukoba interesa
- Vijesti
- Otvorena vrata
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Standardni obrazac Europske jedinstvene dokumentacije o nabavi
- Suradnja MINGO-HGK
- RADIONICE E-JAVNA NABAVA
- ODRŽAN DAN OTVORENIH VRATA
- INTERNA EDUKACIJA
- UNAPREĐENJE ELEKTRONIČKOG POSLOVANJA I POSLOVNIH PROCESA
- ODRŽANA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VARAŽDINU
- ODRŽANA ZAVRŠNA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VUKOVARU
- GOSTUJUĆE PREDAVANJE „SUZBIJANJE KORUPCIJE U JAVNOJ NABAVI“
- Objavljen objedinjeni Registar certifikata u području javne nabave
- POSTUPCI JAVNE NABAVE VELIKE VRIJEDNOSTI OD 18. TRAVNJA 2016. – IZRAVAN UČINAK DIREKTIVE 2014/24/EU I 2014/25/EU
- Održana konferencija “Novine vezane uz novi zakon o javnoj nabavi i e-javna nabava“
- Zaključeno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2015. godinu
- Novi način objave u postupcima javne nabave velike vrijednosti
- Naputak o postupanju u postupcima javne nabave u slučaju nedostupnosti EOJN RH
- Objavljena tri nova pravilnika
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Javno savjetovanje - Novi obrasci obavijesti javne nabave
- ZJN 2016
- Podsjetnik na obveze iz Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2016. godinu
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Otvoreni telefon
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Svi termini pisanog ispita u prosincu 2017. godine su popunjeni
- Novi dokumenti Europske komisije o javnoj nabavi
- Javno savjetovanje - Nacrt smjernica o inovativnoj javnoj nabavi
- Studija o mjerenju korištenja javne nabave na strateški način radi stimuliranja inovacija u digitalnoj ekonomiji
- NOVE VRIJEDNOSTI EU PRAGOVA OD 1. SIJEČNJA 2022.
- Savjetovanje o opsegu i strukturi priručnika Komisije o društveno odgovornoj javnoj nabavi
- Obavijest nositeljima certifikata
- Pitanje primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, za nabavu usluge projektantskog nadzora, a vezano za Stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata usvojeno na sjednici Upravnog odbora od 25. siječnja 2018.
- Održana TAIEX-REGIO međunarodna radionica o provedbi registra ugovora i korištenju podataka u sustavima e-nabave
- e-Izobrazba
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2018. godinu
- Zajedničko mišljenje vezano uz primjenu novog Zakona o komunalnom gospodarstvu - provedba postupaka javne nabave za obavljanje komunalne djelatnosti
- Uputa za pisani ispit iz područja javne nabave
- Anketa o zadovoljstvu korisnika Europskom jedinstvenom dokumentacijom o nabavi (ESPD)
- Zajedničko mišljenje Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta vezano uz način nabave usluge zakonske revizije koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, kada uslugu nabavljaju obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16)
- Single Market Scoreboard
- Korejsko-hrvatski poslovni forum
- Vrijednosti europskih pragova od 1. siječnja 2020. godine
- Otvorena vrata
- Smjernice Europske komisije za primjenu okvira za javnu nabavu u kriznoj situaciji uzrokovanoj bolešću COVID-19
- Preporuka Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s provedbom postupka javnog otvaranja ponuda u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Preporuke Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s pitanjima propisivanja i dostave jamstva za ozbiljnost ponude u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Termini pisanog ispita za svibanj 2020.
- Single Market Scoreboard - 2020.
- Otvoreno eSavjetovanje - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Nova adresa elektroničke pošte
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2020. godinu
- Poziv na webinar: Javna nabava umjetne inteligencije (AI)
- Poziv na natječaj „Europska nagrada u području inovativne nabave“
- Kupujmo na društveno osvješten način - priručnik Europske komisije
- Smjernice Europske Komisije za javnu nabavu inovativnih rješenja
- Otvoreno eSavjetovanje
- Webinar na temu alata za javnu nabavu ProcurCompEU
- Peti paket sankcija Rusiji
- Pravilno korištenje energetskih oznaka u javnoj nabavi - webinar
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Smjernice za prilagodbu javne nabave u procesu zamjene hrvatske kune eurom
- Webinari/Radionica - Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Prijava zabranjenih sporazuma u postupcima javne nabave - AZTN
- Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Smjernice za jednostavnu nabavu
- Otvoreno eSavjetovanje - Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Sporazum o suradnji - AZTN i MINGOR
- Uputa o postupanju subjektima iz članka 2. stavka 3. Uredbe o otklanjanju poremećaja na domaćem tržištu energije (NN 104/22, 106/22 i 121/22) koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi u vezi sklapanja ugovora o opskrbi plinom s HEP-plinom d.o.o.
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Jezični ispravak CPV-a
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi
- Public Buyers Community Platform
- e-Pristojba - Novi načini plaćanja naknade za pokretanje žalbenog postupka
- PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2023/1441 оd 10. srpnja 2023. o detaljnim pravilima za postupke koje Komisija provodi u skladu s Uredbom (EU) 2022/2560 Europskog parlamenta i Vijeća o stranim subvencijama kojima se narušava unutarnje tržište
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave "
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave"
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH za gospodarske subjekte
- Poziv na radionice - Uvođenje ProcurCompEU alata u hrvatski sustav izobrazbe iz područja javne nabave
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Osijeku
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Splitu
- Demo instanca novog EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Varaždinu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Zagrebu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Rijeci
- ProcurCompEU radionice za pružatelje izobrazbe u Zagrebu 7.11.
- Nove vrijednosti EU pragova od 1. siječnja 2024.
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH - online
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Novi Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- BESPLATNE EDUKACIJE ZA RAD U NOVOM EOJN RH - ONLINE
- Uputa naručiteljima o uočenim nepravilnostima u EOJN RH
- Videosnimke online edukacija za rad u novom EOJN RH
- Trening trenera za inovativnu javnu nabavu
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Priručnik o javnoj nabavi inovativnih rješenja
- Inovativna javna nabava - Online radionice za gospodarske subjekte
- Uputa o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2019. godinu
Portal javne nabave
Novi dokumenti Europske komisije o javnoj nabavi
Europska komisija objavila je tri nova dokumenta o javnoj nabavi:
1. Komunikacija Komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija Kako unaprijediti funkcioniranje javne nabave u Europi i za nju
2. Komunikacija Komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija Poticanje ulaganja dobrovoljnom ex-ante procjenom aspekata javne nabave za velike infrastrukturne projekte
3. Preporuka Komisije оd 3.10.2017. o profesionalizaciji javne nabave Izgradnja strukture za profesionalizaciju javne nabave
AD 1) U Komunikaciji Kako unaprijediti funkcioniranje javne nabave u Europi i za nju poziva se na sveobuhvatno partnerstvo za poboljšanje djelovanja prakse javne nabave u EU-u. EK poziva DČ, druga tijela i dionike javne nabave da se obvežu na dobrovoljne ali konkretne mjere u tom pogledu. EK naglašava svoju predanost da do kraja 2018. uspješno provede sljedeće konkretne mjere:
1. Osiguravanje veće primjene strateške javne nabave
- uspostava dobrovoljnog mehanizma ex ante procjene za velike infrastrukturne projekte,
- ažuriranje smjernica za zelenu i socijalnu javnu nabavu te pružanje smjernica za javnu nabavu povezanu s inovacijama,
- razmjena dobrih praksi u pogledu strateške nabave, uključujući ključne sektore (građevinarstvo, zdravstvo, informatičke tehnologije).
2. Profesionalizacija javnih kupaca
- donošenje preporuke o profesionalizaciji javnih kupaca
- razvoj europskog okvira kompetencija za javnu nabavu s osnovnim vještinama i kompetencijama koje su potrebne naručiteljima
- stvaranje centra za e-kompetentnost kao središnjeg informacijskog portala i e-knjižnice primjera dobrih praksi u javnoj nabavi
- uspostava mreže nacionalnih centara javne nabave povezane s inovacijama diljem EU-a.
3. Bolji pristup tržištima javne nabave
- dodatno poboljšanje pristupa tržištima javne nabave u trećim zemljama sklapanjem trgovinskih sporazuma
- jačanje sustava pravnih sredstava daljnjim umrežavanjem prvostupanjskih nadzornih tijela i smjernicama o pravnim lijekovima
- pokretanje pilot projekata za poticanje sudjelovanja malih i srednjih poduzeća putem poslovnih i inovacijskih posrednika
4. Veća transparentnost, integritet i bolji podaci
- izdavanje novih standardnih obrazaca za javnu nabavu u svrhu boljeg prikupljanja podataka
- promicanje uspostave javno dostupnih registara ugovora
- davanje smjernica o praktičnoj primjeni novih odredaba o integritetu i o razlozima za isključenje zbog tajnog dogovaranja te uspostavljanje baze podataka o nepravilnostima.
5. Poticanje digitalne transformacije javne nabave
- proširenje područja primjene sustava e-Certis i daljnje poboljšanje informatičkih sustava
- potpora uvođenju europske jedinstvene dokumentacije o nabavi (ESPD), načela „samo jednom” i elektroničkog izdavanja računa u DČ
6. Suradnja za zajedničku javnu nabavu
- promicanje zajedničkih prekograničnih postupaka javne nabave, uključujući inovacije, za velike naručitelje
- pokretanje pilot projekta obuke o politikama središnjih tijela za javnu nabavu koje pogoduju MSP-ovima.
AD 2) EK uspostavlja mehanizam koji će omogućiti DČ, odnosno njihovim naručiteljima da na dobrovoljnoj osnovi postave pitanja EK i dobiju procjenu usklađenosti projekta s zakonodavnim okvirom EU-a prije poduzimanja važnih koraka (npr. pokretanja poziva za podnošenje ponuda za glavne projektne radove, potpisivanja međunarodnog sporazuma ili donošenja odluke o primjeni pregovaračkog postupka bez prethodne objave).
Dobrovoljni ex-ante mehanizam će se sastojati od tri komponente:
a. Službe za podršku
Služba za podršku EK bit će na raspolaganju nacionalnim tijelima i naručiteljima, a njezina je svrha davanje smjernica i odgovora na pitanja te pojašnjavanje određenih pitanja u pogledu javne nabave u ranoj fazi priprema za donošenje odluka o javnoj nabavi. Služba za podršku bit će na raspolaganju za projekte iznad 250 milijuna EUR.
b. Mehanizma prijavljivanja
Nakon što se donese odluka o tome kako će se projekt izvoditi sa stajališta javne nabave, a nacionalna tijela i naručitelji postignu napredak u pripremi potrebne natječajne dokumentacije, oni će imati mogućnost prijaviti EK plan nabave infrastrukturnih projekata iznad 500 milijuna EUR. Zatim će službe EK dati procjenu u kojoj izražavaju svoja stajališta o tome je li plan javne nabave u skladu s pravilima EU-a o javnoj nabavi, ne dovodeći u pitanje bilo koje buduće pravno tumačenje ili procjenu.
c. Mehanizma za razmjenu informacija
Mehanizam za razmjenu informacija alat je za upravljanje znanjem kojim se služe nacionalna tijela i javni naručitelji/subjekti. Cilj mu je uspostaviti referentne razrede sličnih projekata u svrhu razmjene iskustava. Služit će i kao platforma za razmjenu mišljenja o različitim aspektima povezanima s projektima kao što su vrsta postupka javne nabave, faze projekta, poteškoće u provedbi projekta itd.
AD3) U dokumentu EK daje DČ sljedeće preporuke:
I. Izgradnja strukture za profesionalizaciju javne nabave
1. DČ bi trebale razviti i provesti strategije dugoročne profesionalizacije za javnu nabavu, prilagođene njihovim potrebama, resursima i administrativnoj strukturi, samostalno ili kao dio širih politika profesionalizacije javne uprave. Cilj je privlačenje, razvoj i zadržavanje vještina, usmjeravanje na učinkovitost i strateške rezultate te optimalno iskorištavanje dostupnih alata i tehnika.
2. DČ bi trebale poticati i podupirati naručitelje u provedbi nacionalnih strategija za profesionalizaciju, razvoju inicijativa za profesionalizaciju kao i odgovarajućeg institucionalnog ustroja i suradnje za koordiniraniju, učinkovitu i stratešku nabavu.
II. Ljudski resursi — poboljšavanje izobrazbe i upravljanja karijerom
3. DČ bi trebale utvrditi i definirati osnovnu razinu vještina i kompetencija za koje bi svaki stručnjak u području javne nabave trebao biti osposobljen i koje bi trebao posjedovati, uzimajući u obzir multidisciplinarnu prirodu projekata nabave, za službenike koji djeluju isključivo u području nabave te za povezane funkcije, kao i za suce i revizore.
4. DČ bi trebale razviti odgovarajuće programe izobrazbe – početne i cjeloživotne – na temelju podataka i procjene potreba te okvira kompetencija.
5. DČ bi trebale razvijati pravilno upravljanje ljudskim resursima, planiranje karijere i motivacijske programe specifične za funkcije u području nabave te podupirati javne naručitelje/subjekte u primjeni tih načela, u cilju privlačenja i zadržavanja kvalificiranog osoblja u području nabave te kako bi se potaknulo uključene strane da poboljšaju kvalitetu i ostvare više strateški pristup javnoj nabavi.
III. Sustavi – osiguravanje alata i metodologija
6. DČ bi trebale poticati i podupirati razvoj i upotrebu dostupnih IT alata kojima se može pojednostavniti i poboljšati funkcioniranje sustava nabave.
7. DČ bi trebale podupirati i promicati integritet na individualnoj i institucionalnoj razini kao sastavni dio profesionalnog ponašanja stavljanjem na raspolaganje alata kojima se osigurava pridržavanje pravila i transparentnost te smjernica za sprečavanje nepravilnosti.
8. DČ bi trebale pružiti smjernice čiji je cilj, s jedne strane, pružanje pravne sigurnosti s obzirom na pravo EU-a i nacionalno pravo ili zahtjeve koji proizlaze iz međunarodnih obveza EU-a te, s druge strane, olakšavanje i promicanje strateškog promišljanja, trgovačke procjene i inteligentnog/utemeljenog donošenja odluka.
9. DČ bi trebale promicati razmjenu dobre prakse i pružati potporu stručnjacima kako bi se osigurala profesionalnost postupaka nabave, suradnja i prijenos stručnog znanja.
IV. Praćenje ove preporuke – izvješćivanje i nadzor
10. Preporučuje se da bi DČ trebale obavijestiti EK o mjerama poduzetima kao odgovor na ovu Preporuku.
Dodatne informacije možete pronaći na stranicama Europske komisije OVDJE.
1. Komunikacija Komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija Kako unaprijediti funkcioniranje javne nabave u Europi i za nju
2. Komunikacija Komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija Poticanje ulaganja dobrovoljnom ex-ante procjenom aspekata javne nabave za velike infrastrukturne projekte
3. Preporuka Komisije оd 3.10.2017. o profesionalizaciji javne nabave Izgradnja strukture za profesionalizaciju javne nabave
AD 1) U Komunikaciji Kako unaprijediti funkcioniranje javne nabave u Europi i za nju poziva se na sveobuhvatno partnerstvo za poboljšanje djelovanja prakse javne nabave u EU-u. EK poziva DČ, druga tijela i dionike javne nabave da se obvežu na dobrovoljne ali konkretne mjere u tom pogledu. EK naglašava svoju predanost da do kraja 2018. uspješno provede sljedeće konkretne mjere:
1. Osiguravanje veće primjene strateške javne nabave
- uspostava dobrovoljnog mehanizma ex ante procjene za velike infrastrukturne projekte,
- ažuriranje smjernica za zelenu i socijalnu javnu nabavu te pružanje smjernica za javnu nabavu povezanu s inovacijama,
- razmjena dobrih praksi u pogledu strateške nabave, uključujući ključne sektore (građevinarstvo, zdravstvo, informatičke tehnologije).
2. Profesionalizacija javnih kupaca
- donošenje preporuke o profesionalizaciji javnih kupaca
- razvoj europskog okvira kompetencija za javnu nabavu s osnovnim vještinama i kompetencijama koje su potrebne naručiteljima
- stvaranje centra za e-kompetentnost kao središnjeg informacijskog portala i e-knjižnice primjera dobrih praksi u javnoj nabavi
- uspostava mreže nacionalnih centara javne nabave povezane s inovacijama diljem EU-a.
3. Bolji pristup tržištima javne nabave
- dodatno poboljšanje pristupa tržištima javne nabave u trećim zemljama sklapanjem trgovinskih sporazuma
- jačanje sustava pravnih sredstava daljnjim umrežavanjem prvostupanjskih nadzornih tijela i smjernicama o pravnim lijekovima
- pokretanje pilot projekata za poticanje sudjelovanja malih i srednjih poduzeća putem poslovnih i inovacijskih posrednika
4. Veća transparentnost, integritet i bolji podaci
- izdavanje novih standardnih obrazaca za javnu nabavu u svrhu boljeg prikupljanja podataka
- promicanje uspostave javno dostupnih registara ugovora
- davanje smjernica o praktičnoj primjeni novih odredaba o integritetu i o razlozima za isključenje zbog tajnog dogovaranja te uspostavljanje baze podataka o nepravilnostima.
5. Poticanje digitalne transformacije javne nabave
- proširenje područja primjene sustava e-Certis i daljnje poboljšanje informatičkih sustava
- potpora uvođenju europske jedinstvene dokumentacije o nabavi (ESPD), načela „samo jednom” i elektroničkog izdavanja računa u DČ
6. Suradnja za zajedničku javnu nabavu
- promicanje zajedničkih prekograničnih postupaka javne nabave, uključujući inovacije, za velike naručitelje
- pokretanje pilot projekta obuke o politikama središnjih tijela za javnu nabavu koje pogoduju MSP-ovima.
AD 2) EK uspostavlja mehanizam koji će omogućiti DČ, odnosno njihovim naručiteljima da na dobrovoljnoj osnovi postave pitanja EK i dobiju procjenu usklađenosti projekta s zakonodavnim okvirom EU-a prije poduzimanja važnih koraka (npr. pokretanja poziva za podnošenje ponuda za glavne projektne radove, potpisivanja međunarodnog sporazuma ili donošenja odluke o primjeni pregovaračkog postupka bez prethodne objave).
Dobrovoljni ex-ante mehanizam će se sastojati od tri komponente:
a. Službe za podršku
Služba za podršku EK bit će na raspolaganju nacionalnim tijelima i naručiteljima, a njezina je svrha davanje smjernica i odgovora na pitanja te pojašnjavanje određenih pitanja u pogledu javne nabave u ranoj fazi priprema za donošenje odluka o javnoj nabavi. Služba za podršku bit će na raspolaganju za projekte iznad 250 milijuna EUR.
b. Mehanizma prijavljivanja
Nakon što se donese odluka o tome kako će se projekt izvoditi sa stajališta javne nabave, a nacionalna tijela i naručitelji postignu napredak u pripremi potrebne natječajne dokumentacije, oni će imati mogućnost prijaviti EK plan nabave infrastrukturnih projekata iznad 500 milijuna EUR. Zatim će službe EK dati procjenu u kojoj izražavaju svoja stajališta o tome je li plan javne nabave u skladu s pravilima EU-a o javnoj nabavi, ne dovodeći u pitanje bilo koje buduće pravno tumačenje ili procjenu.
c. Mehanizma za razmjenu informacija
Mehanizam za razmjenu informacija alat je za upravljanje znanjem kojim se služe nacionalna tijela i javni naručitelji/subjekti. Cilj mu je uspostaviti referentne razrede sličnih projekata u svrhu razmjene iskustava. Služit će i kao platforma za razmjenu mišljenja o različitim aspektima povezanima s projektima kao što su vrsta postupka javne nabave, faze projekta, poteškoće u provedbi projekta itd.
AD3) U dokumentu EK daje DČ sljedeće preporuke:
I. Izgradnja strukture za profesionalizaciju javne nabave
1. DČ bi trebale razviti i provesti strategije dugoročne profesionalizacije za javnu nabavu, prilagođene njihovim potrebama, resursima i administrativnoj strukturi, samostalno ili kao dio širih politika profesionalizacije javne uprave. Cilj je privlačenje, razvoj i zadržavanje vještina, usmjeravanje na učinkovitost i strateške rezultate te optimalno iskorištavanje dostupnih alata i tehnika.
2. DČ bi trebale poticati i podupirati naručitelje u provedbi nacionalnih strategija za profesionalizaciju, razvoju inicijativa za profesionalizaciju kao i odgovarajućeg institucionalnog ustroja i suradnje za koordiniraniju, učinkovitu i stratešku nabavu.
II. Ljudski resursi — poboljšavanje izobrazbe i upravljanja karijerom
3. DČ bi trebale utvrditi i definirati osnovnu razinu vještina i kompetencija za koje bi svaki stručnjak u području javne nabave trebao biti osposobljen i koje bi trebao posjedovati, uzimajući u obzir multidisciplinarnu prirodu projekata nabave, za službenike koji djeluju isključivo u području nabave te za povezane funkcije, kao i za suce i revizore.
4. DČ bi trebale razviti odgovarajuće programe izobrazbe – početne i cjeloživotne – na temelju podataka i procjene potreba te okvira kompetencija.
5. DČ bi trebale razvijati pravilno upravljanje ljudskim resursima, planiranje karijere i motivacijske programe specifične za funkcije u području nabave te podupirati javne naručitelje/subjekte u primjeni tih načela, u cilju privlačenja i zadržavanja kvalificiranog osoblja u području nabave te kako bi se potaknulo uključene strane da poboljšaju kvalitetu i ostvare više strateški pristup javnoj nabavi.
III. Sustavi – osiguravanje alata i metodologija
6. DČ bi trebale poticati i podupirati razvoj i upotrebu dostupnih IT alata kojima se može pojednostavniti i poboljšati funkcioniranje sustava nabave.
7. DČ bi trebale podupirati i promicati integritet na individualnoj i institucionalnoj razini kao sastavni dio profesionalnog ponašanja stavljanjem na raspolaganje alata kojima se osigurava pridržavanje pravila i transparentnost te smjernica za sprečavanje nepravilnosti.
8. DČ bi trebale pružiti smjernice čiji je cilj, s jedne strane, pružanje pravne sigurnosti s obzirom na pravo EU-a i nacionalno pravo ili zahtjeve koji proizlaze iz međunarodnih obveza EU-a te, s druge strane, olakšavanje i promicanje strateškog promišljanja, trgovačke procjene i inteligentnog/utemeljenog donošenja odluka.
9. DČ bi trebale promicati razmjenu dobre prakse i pružati potporu stručnjacima kako bi se osigurala profesionalnost postupaka nabave, suradnja i prijenos stručnog znanja.
IV. Praćenje ove preporuke – izvješćivanje i nadzor
10. Preporučuje se da bi DČ trebale obavijestiti EK o mjerama poduzetima kao odgovor na ovu Preporuku.
Dodatne informacije možete pronaći na stranicama Europske komisije OVDJE.
12.12.2017