- Kratki pregled javne nabave
- Pravni i strateški okvir
- e-Izobrazba
- ProcurComp EU
- Publikacije
- Istaknute teme
- Pregled najvažnijih mišljenja
- Statistička izvješća o javnoj nabavi
- Sprječavanje korupcije i sukoba interesa
- Vijesti
- Otvorena vrata
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Standardni obrazac Europske jedinstvene dokumentacije o nabavi
- Suradnja MINGO-HGK
- RADIONICE E-JAVNA NABAVA
- ODRŽAN DAN OTVORENIH VRATA
- INTERNA EDUKACIJA
- UNAPREĐENJE ELEKTRONIČKOG POSLOVANJA I POSLOVNIH PROCESA
- ODRŽANA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VARAŽDINU
- ODRŽANA ZAVRŠNA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VUKOVARU
- GOSTUJUĆE PREDAVANJE „SUZBIJANJE KORUPCIJE U JAVNOJ NABAVI“
- Objavljen objedinjeni Registar certifikata u području javne nabave
- POSTUPCI JAVNE NABAVE VELIKE VRIJEDNOSTI OD 18. TRAVNJA 2016. – IZRAVAN UČINAK DIREKTIVE 2014/24/EU I 2014/25/EU
- Održana konferencija “Novine vezane uz novi zakon o javnoj nabavi i e-javna nabava“
- Zaključeno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2015. godinu
- Novi način objave u postupcima javne nabave velike vrijednosti
- Naputak o postupanju u postupcima javne nabave u slučaju nedostupnosti EOJN RH
- Objavljena tri nova pravilnika
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Javno savjetovanje - Novi obrasci obavijesti javne nabave
- ZJN 2016
- Podsjetnik na obveze iz Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2016. godinu
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Otvoreni telefon
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Svi termini pisanog ispita u prosincu 2017. godine su popunjeni
- Novi dokumenti Europske komisije o javnoj nabavi
- Javno savjetovanje - Nacrt smjernica o inovativnoj javnoj nabavi
- Studija o mjerenju korištenja javne nabave na strateški način radi stimuliranja inovacija u digitalnoj ekonomiji
- NOVE VRIJEDNOSTI EU PRAGOVA OD 1. SIJEČNJA 2022.
- Savjetovanje o opsegu i strukturi priručnika Komisije o društveno odgovornoj javnoj nabavi
- Obavijest nositeljima certifikata
- Pitanje primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, za nabavu usluge projektantskog nadzora, a vezano za Stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata usvojeno na sjednici Upravnog odbora od 25. siječnja 2018.
- Održana TAIEX-REGIO međunarodna radionica o provedbi registra ugovora i korištenju podataka u sustavima e-nabave
- e-Izobrazba
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2018. godinu
- Zajedničko mišljenje vezano uz primjenu novog Zakona o komunalnom gospodarstvu - provedba postupaka javne nabave za obavljanje komunalne djelatnosti
- Uputa za pisani ispit iz područja javne nabave
- Anketa o zadovoljstvu korisnika Europskom jedinstvenom dokumentacijom o nabavi (ESPD)
- Zajedničko mišljenje Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta vezano uz način nabave usluge zakonske revizije koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, kada uslugu nabavljaju obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16)
- Single Market Scoreboard
- Korejsko-hrvatski poslovni forum
- Vrijednosti europskih pragova od 1. siječnja 2020. godine
- Otvorena vrata
- Smjernice Europske komisije za primjenu okvira za javnu nabavu u kriznoj situaciji uzrokovanoj bolešću COVID-19
- Preporuka Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s provedbom postupka javnog otvaranja ponuda u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Preporuke Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s pitanjima propisivanja i dostave jamstva za ozbiljnost ponude u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Termini pisanog ispita za svibanj 2020.
- Single Market Scoreboard - 2020.
- Otvoreno eSavjetovanje - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Nova adresa elektroničke pošte
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2020. godinu
- Poziv na webinar: Javna nabava umjetne inteligencije (AI)
- Poziv na natječaj „Europska nagrada u području inovativne nabave“
- Kupujmo na društveno osvješten način - priručnik Europske komisije
- Smjernice Europske Komisije za javnu nabavu inovativnih rješenja
- Otvoreno eSavjetovanje
- Webinar na temu alata za javnu nabavu ProcurCompEU
- Peti paket sankcija Rusiji
- Pravilno korištenje energetskih oznaka u javnoj nabavi - webinar
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Smjernice za prilagodbu javne nabave u procesu zamjene hrvatske kune eurom
- Webinari/Radionica - Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Prijava zabranjenih sporazuma u postupcima javne nabave - AZTN
- Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Smjernice za jednostavnu nabavu
- Otvoreno eSavjetovanje - Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Sporazum o suradnji - AZTN i MINGOR
- Uputa o postupanju subjektima iz članka 2. stavka 3. Uredbe o otklanjanju poremećaja na domaćem tržištu energije (NN 104/22, 106/22 i 121/22) koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi u vezi sklapanja ugovora o opskrbi plinom s HEP-plinom d.o.o.
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Jezični ispravak CPV-a
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi
- Public Buyers Community Platform
- e-Pristojba - Novi načini plaćanja naknade za pokretanje žalbenog postupka
- PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2023/1441 оd 10. srpnja 2023. o detaljnim pravilima za postupke koje Komisija provodi u skladu s Uredbom (EU) 2022/2560 Europskog parlamenta i Vijeća o stranim subvencijama kojima se narušava unutarnje tržište
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave "
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave"
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH za gospodarske subjekte
- Poziv na radionice - Uvođenje ProcurCompEU alata u hrvatski sustav izobrazbe iz područja javne nabave
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Osijeku
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Splitu
- Demo instanca novog EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Varaždinu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Zagrebu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Rijeci
- ProcurCompEU radionice za pružatelje izobrazbe u Zagrebu 7.11.
- Nove vrijednosti EU pragova od 1. siječnja 2024.
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH - online
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Novi Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- BESPLATNE EDUKACIJE ZA RAD U NOVOM EOJN RH - ONLINE
- Uputa naručiteljima o uočenim nepravilnostima u EOJN RH
- Videosnimke online edukacija za rad u novom EOJN RH
- Trening trenera za inovativnu javnu nabavu
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Priručnik o javnoj nabavi inovativnih rješenja
- Inovativna javna nabava - Online radionice za gospodarske subjekte
- Uputa o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2019. godinu
Portal javne nabave
Zajedničko mišljenje Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta vezano uz način nabave usluge zakonske revizije koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, kada uslugu nabavljaju obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16)
Zakon o reviziji (NN br. 127/17, dalje u tekstu: ZOREV) za određene kategorije subjekata od javnog interesa uvodi obvezu ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva te takva zakonska revizija rezultira podnošenjem zajedničkog revizorskog izvješća
Ugovaranje zakonske revizije s više revizorskih društava kod subjekata od javnog interesa propisano je člankom 43. ZOREV-a.
Stavkom 2. ovog članka ZOREV-a propisano je da subjekti od javnog interesa, osim onih iz stavka 1. ovoga članka, koji samostalno ili zajedno sa svojim ovisnim društvima, u poslovnoj godini koja prethodi poslovnoj godini na koju se zakonska revizija odnosi, ispunjavaju jedan od sljedećih uvjeta:
1. zapošljavaju prosječno više od 5000 radnika tijekom poslovne godine u Republici Hrvatskoj
2. imaju aktivu veću od 5.000.000.000,00 kuna na zadnji dan poslovne godine
moraju ugovoriti zakonsku reviziju s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva te takva zakonska revizija rezultira podnošenjem zajedničkog revizorskog izvješća iz članka 58. stavka 4. ovoga Zakona.
Među subjektima od javnog interesa, koji su obvezni provesti zakonsku reviziju koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, nalaze se i subjekti koji su sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16, dalje u tekstu ZJN 2016) obveznici primijene ZJN 2016.
Usluge revizije su usluge (CPV oznaka – 79212100-4 usluge financijske revizije) koje obveznici ZJN 2016 nabavljaju u postupku javne nabave, no postavlja se pitanje na koji način nabaviti uslugu zakonske revizije s (najmanje) dva međusobno neovisna revizorska društva.
S obzirom na predmet nabave, odnosno, na obvezu naručitelja da treba nabaviti revizorske usluge od najmanje dva neovisna revizorska društva koja će istovremeno, zajednički provoditi zakonsku reviziju koja obuhvaća uobičajene faze organizacije revizorskog rada, pri čemu revizorska društva dijele rad između sebe na uravnotežen način, ili prema kvantitativnim ili prema kvalitativnim kriterijima, kako ne bi došlo do dupliciranja poslova te će u konačnici podnijeti zajedničko revizorsko izvješće, razvidno je da se radi o jednom poslu (predmetu nabave) za koji treba sklopiti jedan ugovor o reviziji s dva, međusobno neovisna revizorska društva.
Stoga, pri određivanju predmeta nabave, kao i pripremi dokumentacije o nabavi, osim primijene ZJN 2016, naručitelj mora voditi računa i o primijeni posebnih propisa, ovisno o predmetu nabave.
Člankom 2. točkom 7. alinejom 23. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave (NN br. 65/2017) propisano je da naručitelj navodi uvjete i zahtjeve u dokumentaciji o nabavi koji moraju biti ispunjeni sukladno posebnim propisima ili stručnim pravilima.
Sukladno ZOREV-u usluga revizije koju trebaju provesti zajednički dva neovisna revizorska društva je jedna usluga i kao takva je predmet nabave u smislu ZJN-a 2016.
Nadalje, dokumentacijom o nabavi, pozivajući se na odredbe ZOREV-a, treba odrediti da se podnosi jedna ponuda od strane dva međusobno neovisna društva.
Ponude koje će u postupku nabave zakonske (zajedničke) revizije dostavljati zainteresirana revizorska društva biti će ponude zajednice ponuditelja u smislu čl. 3 ZJN 2016, kojim je propisano da je ponuditelj gospodarski subjekt koji je dostavio ponudu, a gospodarski subjekt je definiran, između ostaloga, kao fizička ili pravna osoba, uključujući zajednicu tih osoba.
Stoga u postupku javne nabave usluge zajedničke revizije, kada istu nabavlja obveznik primjene ZJN-a, revizorska društva mogu sudjelovati u postupku javne nabave samo na način da dostave svoju ponudu kao zajednica ponuditelja.
Ugovaranje zakonske revizije s više revizorskih društava kod subjekata od javnog interesa propisano je člankom 43. ZOREV-a.
Stavkom 2. ovog članka ZOREV-a propisano je da subjekti od javnog interesa, osim onih iz stavka 1. ovoga članka, koji samostalno ili zajedno sa svojim ovisnim društvima, u poslovnoj godini koja prethodi poslovnoj godini na koju se zakonska revizija odnosi, ispunjavaju jedan od sljedećih uvjeta:
1. zapošljavaju prosječno više od 5000 radnika tijekom poslovne godine u Republici Hrvatskoj
2. imaju aktivu veću od 5.000.000.000,00 kuna na zadnji dan poslovne godine
moraju ugovoriti zakonsku reviziju s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva te takva zakonska revizija rezultira podnošenjem zajedničkog revizorskog izvješća iz članka 58. stavka 4. ovoga Zakona.
Među subjektima od javnog interesa, koji su obvezni provesti zakonsku reviziju koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, nalaze se i subjekti koji su sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16, dalje u tekstu ZJN 2016) obveznici primijene ZJN 2016.
Usluge revizije su usluge (CPV oznaka – 79212100-4 usluge financijske revizije) koje obveznici ZJN 2016 nabavljaju u postupku javne nabave, no postavlja se pitanje na koji način nabaviti uslugu zakonske revizije s (najmanje) dva međusobno neovisna revizorska društva.
S obzirom na predmet nabave, odnosno, na obvezu naručitelja da treba nabaviti revizorske usluge od najmanje dva neovisna revizorska društva koja će istovremeno, zajednički provoditi zakonsku reviziju koja obuhvaća uobičajene faze organizacije revizorskog rada, pri čemu revizorska društva dijele rad između sebe na uravnotežen način, ili prema kvantitativnim ili prema kvalitativnim kriterijima, kako ne bi došlo do dupliciranja poslova te će u konačnici podnijeti zajedničko revizorsko izvješće, razvidno je da se radi o jednom poslu (predmetu nabave) za koji treba sklopiti jedan ugovor o reviziji s dva, međusobno neovisna revizorska društva.
Stoga, pri određivanju predmeta nabave, kao i pripremi dokumentacije o nabavi, osim primijene ZJN 2016, naručitelj mora voditi računa i o primijeni posebnih propisa, ovisno o predmetu nabave.
Člankom 2. točkom 7. alinejom 23. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave (NN br. 65/2017) propisano je da naručitelj navodi uvjete i zahtjeve u dokumentaciji o nabavi koji moraju biti ispunjeni sukladno posebnim propisima ili stručnim pravilima.
Sukladno ZOREV-u usluga revizije koju trebaju provesti zajednički dva neovisna revizorska društva je jedna usluga i kao takva je predmet nabave u smislu ZJN-a 2016.
Nadalje, dokumentacijom o nabavi, pozivajući se na odredbe ZOREV-a, treba odrediti da se podnosi jedna ponuda od strane dva međusobno neovisna društva.
Ponude koje će u postupku nabave zakonske (zajedničke) revizije dostavljati zainteresirana revizorska društva biti će ponude zajednice ponuditelja u smislu čl. 3 ZJN 2016, kojim je propisano da je ponuditelj gospodarski subjekt koji je dostavio ponudu, a gospodarski subjekt je definiran, između ostaloga, kao fizička ili pravna osoba, uključujući zajednicu tih osoba.
Stoga u postupku javne nabave usluge zajedničke revizije, kada istu nabavlja obveznik primjene ZJN-a, revizorska društva mogu sudjelovati u postupku javne nabave samo na način da dostave svoju ponudu kao zajednica ponuditelja.
13.08.2019