- Kratki pregled javne nabave
- Pravni i strateški okvir
- e-Izobrazba
- ProcurComp EU
- Publikacije
- Istaknute teme
- Pregled najvažnijih mišljenja
- Statistička izvješća o javnoj nabavi
- Sprječavanje korupcije i sukoba interesa
- Vijesti
- Otvorena vrata
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Standardni obrazac Europske jedinstvene dokumentacije o nabavi
- Suradnja MINGO-HGK
- RADIONICE E-JAVNA NABAVA
- ODRŽAN DAN OTVORENIH VRATA
- INTERNA EDUKACIJA
- UNAPREĐENJE ELEKTRONIČKOG POSLOVANJA I POSLOVNIH PROCESA
- ODRŽANA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VARAŽDINU
- ODRŽANA ZAVRŠNA RADIONICA E-JAVNA NABAVA U VUKOVARU
- GOSTUJUĆE PREDAVANJE „SUZBIJANJE KORUPCIJE U JAVNOJ NABAVI“
- Objavljen objedinjeni Registar certifikata u području javne nabave
- POSTUPCI JAVNE NABAVE VELIKE VRIJEDNOSTI OD 18. TRAVNJA 2016. – IZRAVAN UČINAK DIREKTIVE 2014/24/EU I 2014/25/EU
- Održana konferencija “Novine vezane uz novi zakon o javnoj nabavi i e-javna nabava“
- Zaključeno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2015. godinu
- Novi način objave u postupcima javne nabave velike vrijednosti
- Naputak o postupanju u postupcima javne nabave u slučaju nedostupnosti EOJN RH
- Objavljena tri nova pravilnika
- Održana konferencija "Zakon o javnoj nabavi"
- Javno savjetovanje - Novi obrasci obavijesti javne nabave
- ZJN 2016
- Podsjetnik na obveze iz Zakona o javnoj nabavi
- Objavljeno Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj za 2016. godinu
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Otvoreni telefon
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Svi termini pisanog ispita u prosincu 2017. godine su popunjeni
- Novi dokumenti Europske komisije o javnoj nabavi
- Javno savjetovanje - Nacrt smjernica o inovativnoj javnoj nabavi
- Studija o mjerenju korištenja javne nabave na strateški način radi stimuliranja inovacija u digitalnoj ekonomiji
- NOVE VRIJEDNOSTI EU PRAGOVA OD 1. SIJEČNJA 2022.
- Savjetovanje o opsegu i strukturi priručnika Komisije o društveno odgovornoj javnoj nabavi
- Obavijest nositeljima certifikata
- Pitanje primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, za nabavu usluge projektantskog nadzora, a vezano za Stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata usvojeno na sjednici Upravnog odbora od 25. siječnja 2018.
- Održana TAIEX-REGIO međunarodna radionica o provedbi registra ugovora i korištenju podataka u sustavima e-nabave
- e-Izobrazba
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2018. godinu
- Zajedničko mišljenje vezano uz primjenu novog Zakona o komunalnom gospodarstvu - provedba postupaka javne nabave za obavljanje komunalne djelatnosti
- Uputa za pisani ispit iz područja javne nabave
- Anketa o zadovoljstvu korisnika Europskom jedinstvenom dokumentacijom o nabavi (ESPD)
- Zajedničko mišljenje Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta vezano uz način nabave usluge zakonske revizije koju zajednički obavljaju najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva, kada uslugu nabavljaju obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16)
- Single Market Scoreboard
- Korejsko-hrvatski poslovni forum
- Vrijednosti europskih pragova od 1. siječnja 2020. godine
- Otvorena vrata
- Smjernice Europske komisije za primjenu okvira za javnu nabavu u kriznoj situaciji uzrokovanoj bolešću COVID-19
- Preporuka Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s provedbom postupka javnog otvaranja ponuda u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Preporuke Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta u vezi s pitanjima propisivanja i dostave jamstva za ozbiljnost ponude u novonastaloj situaciji izazvanoj epidemijom Corona virusom
- Termini pisanog ispita za svibanj 2020.
- Single Market Scoreboard - 2020.
- Otvoreno eSavjetovanje - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Nova adresa elektroničke pošte
- Uputa za obveznike primjene Zakona o javnoj nabavi o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2020. godinu
- Poziv na webinar: Javna nabava umjetne inteligencije (AI)
- Poziv na natječaj „Europska nagrada u području inovativne nabave“
- Kupujmo na društveno osvješten način - priručnik Europske komisije
- Smjernice Europske Komisije za javnu nabavu inovativnih rješenja
- Otvoreno eSavjetovanje
- Webinar na temu alata za javnu nabavu ProcurCompEU
- Peti paket sankcija Rusiji
- Pravilno korištenje energetskih oznaka u javnoj nabavi - webinar
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Smjernice za prilagodbu javne nabave u procesu zamjene hrvatske kune eurom
- Webinari/Radionica - Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Prijava zabranjenih sporazuma u postupcima javne nabave - AZTN
- Smjernice za poticanje sudjelovanja MSP-ova na tržištu javne nabave
- Smjernice za jednostavnu nabavu
- Otvoreno eSavjetovanje - Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi
- Sporazum o suradnji - AZTN i MINGOR
- Uputa o postupanju subjektima iz članka 2. stavka 3. Uredbe o otklanjanju poremećaja na domaćem tržištu energije (NN 104/22, 106/22 i 121/22) koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi u vezi sklapanja ugovora o opskrbi plinom s HEP-plinom d.o.o.
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Jezični ispravak CPV-a
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi
- Public Buyers Community Platform
- e-Pristojba - Novi načini plaćanja naknade za pokretanje žalbenog postupka
- PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2023/1441 оd 10. srpnja 2023. o detaljnim pravilima za postupke koje Komisija provodi u skladu s Uredbom (EU) 2022/2560 Europskog parlamenta i Vijeća o stranim subvencijama kojima se narušava unutarnje tržište
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave "
- Konferencija "Predstavljanje nove platforme Elektroničkog oglasnika javne nabave"
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH za gospodarske subjekte
- Poziv na radionice - Uvođenje ProcurCompEU alata u hrvatski sustav izobrazbe iz područja javne nabave
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Osijeku
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Splitu
- Demo instanca novog EOJN RH
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH
- Radionica „Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Varaždinu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Zagrebu
- Radionica "Predstavljanje nove platforme EOJN RH" u Rijeci
- ProcurCompEU radionice za pružatelje izobrazbe u Zagrebu 7.11.
- Nove vrijednosti EU pragova od 1. siječnja 2024.
- Besplatne edukacije za rad u novom EOJN RH - online
- Obavijest - dežurni savjetnik
- Novi Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave
- Obavijest o početku rada nove IT platforme EOJN RH
- BESPLATNE EDUKACIJE ZA RAD U NOVOM EOJN RH - ONLINE
- Uputa naručiteljima o uočenim nepravilnostima u EOJN RH
- Videosnimke online edukacija za rad u novom EOJN RH
- Trening trenera za inovativnu javnu nabavu
- Statističko izvješće o javnoj nabavi u Republici Hrvatskoj
- Priručnik o javnoj nabavi inovativnih rješenja
- Inovativna javna nabava - Online radionice za gospodarske subjekte
- Uputa o sadržaju i načinu dostavljanja statističkog izvješća o javnoj nabavi za 2019. godinu
Portal javne nabave
Pitanje primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, za nabavu usluge projektantskog nadzora, a vezano za Stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata usvojeno na sjednici Upravnog odbora od 25. siječnja 2018.
Prije svega ističemo da je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao središnje tijelo državne uprave za politiku javne nabave, nadležno za stručnu pomoć u vezi s primjenom Zakona o javnoj nabavi i njegovih podzakonskih propisa kroz davanje mišljenja, izradu smjernica, priručnika, i sl. Dakle, Hrvatska komora arhitekata, kao strukovna udruga arhitekata u Republici Hrvatskoj, nije nadležna za davanje mišljenja o primjeni Zakona o javnoj nabavi.
Vezano za primjenu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje u navedenom slučaju, navodimo da su zakonske pretpostavke za primjenu istoga postupka javne nabave propisane člancima 131. do 134. ZJN 2016, za javne naručitelje, te člankom 360. za sektorske naručitelje. U tom smislu naručitelj smije provesti rečeni postupak javne nabave ako je ispunjena neka od navedenih zakonskih pretpostavki za njegovu primjenu. Teret dokaza o postojanju zakonskih pretpostavki za primjenu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje je na samom naručitelju.
Hrvatska komora arhitekata je na sjednici Upravnog odbora dana 25. siječnja 2018., usvojila Stručno mišljenje u kojem se navodi da je projektantski nadzor usluga nadzora koju obavlja projektant, odnosno projektantski tim, koji je izradio cjelovitu projektantsku dokumentaciju, za vrijeme izvođenja radova u pogledu pojedinosti oblikovanja i izvedbe, koje se ne mogu jednoznačno odrediti samom projektnom dokumentacijom, već zahtijevaju dodatni angažman projektanta na gradilištu. Dalje se navodi da jedini izvršitelj projektantskog nadzora može biti projektant odnosno projektantski tim koji je izradio cjelovitu projektnu dokumentaciju. Pri tome se upućuje na odredbe članka 131. stavka 1. toč. b) i c) ZJN 2016, kojima je predviđena mogućnost primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, budući da ne postoji razumna i stručno utemeljena alternativa ili zamjena, te članka 133. istoga Zakona, za nabavu novih usluga koje se sastoje od ponavljanja sličnih usluga.
Odredbama članka 131. stavka 1. točke 2. b) i c) ZJN 2016 propisano je da javni naručitelj smije koristiti pregovarački postupak bez prethodne objave poziva na nadmetanje za dodjelu ugovora o javnoj nabavi ako samo određeni gospodarski subjekt može izvoditi radove, isporučiti robu ili pružiti usluge, zbog nepostojanja tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga odnosno iz razloga zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva. U vezi s navedenim mišljenje je ovoga tijela da nisu ispunjeni uvjeti za primjenu pregovaračkog postupka bez prethodne objave poziva na nadmetanje iz navedenih razloga jer navedenu uslugu projektantskog nadzora, osim projektanta odnosno projektantskog tima koji je izradio cjelovitu projektantsku dokumentaciju, može obavljati svaki ovlašteni arhitekt odnosno ovlašteni inženjer odgovarajuće struke.
U tom smislu, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, kao tijelo koje je nadležno za područje graditeljstva i gradnje, na temelju članka 55. Zakona o djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje (NN br. 78/15) izdalo je mišljenje KLASA: 360-01/17-02/293, URBROJ: 531-04-1-17-2, od 31. svibnja 2017., u kojem se u bitnome navodi da „prema propisima iz područja gradnje projektantski nadzor može obavljati svaki ovlašteni arhitekt odnosno ovlašteni inženjer odgovarajuće struke“.
Također, mišljenja smo da se u konkretnom slučaju ne radi niti o uslugama koje se sastoje od ponavljanja sličnih usluga u smislu članka 133. ZJN 2016, s obzirom na to da se u slučaju projektantskog nadzora ne radi o izradi projektantske dokumentacije, već o usluzi nadzora za vrijeme izvođenja radova.
Vezano za primjenu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje u navedenom slučaju, navodimo da su zakonske pretpostavke za primjenu istoga postupka javne nabave propisane člancima 131. do 134. ZJN 2016, za javne naručitelje, te člankom 360. za sektorske naručitelje. U tom smislu naručitelj smije provesti rečeni postupak javne nabave ako je ispunjena neka od navedenih zakonskih pretpostavki za njegovu primjenu. Teret dokaza o postojanju zakonskih pretpostavki za primjenu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje je na samom naručitelju.
Hrvatska komora arhitekata je na sjednici Upravnog odbora dana 25. siječnja 2018., usvojila Stručno mišljenje u kojem se navodi da je projektantski nadzor usluga nadzora koju obavlja projektant, odnosno projektantski tim, koji je izradio cjelovitu projektantsku dokumentaciju, za vrijeme izvođenja radova u pogledu pojedinosti oblikovanja i izvedbe, koje se ne mogu jednoznačno odrediti samom projektnom dokumentacijom, već zahtijevaju dodatni angažman projektanta na gradilištu. Dalje se navodi da jedini izvršitelj projektantskog nadzora može biti projektant odnosno projektantski tim koji je izradio cjelovitu projektnu dokumentaciju. Pri tome se upućuje na odredbe članka 131. stavka 1. toč. b) i c) ZJN 2016, kojima je predviđena mogućnost primjene pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje, budući da ne postoji razumna i stručno utemeljena alternativa ili zamjena, te članka 133. istoga Zakona, za nabavu novih usluga koje se sastoje od ponavljanja sličnih usluga.
Odredbama članka 131. stavka 1. točke 2. b) i c) ZJN 2016 propisano je da javni naručitelj smije koristiti pregovarački postupak bez prethodne objave poziva na nadmetanje za dodjelu ugovora o javnoj nabavi ako samo određeni gospodarski subjekt može izvoditi radove, isporučiti robu ili pružiti usluge, zbog nepostojanja tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga odnosno iz razloga zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva. U vezi s navedenim mišljenje je ovoga tijela da nisu ispunjeni uvjeti za primjenu pregovaračkog postupka bez prethodne objave poziva na nadmetanje iz navedenih razloga jer navedenu uslugu projektantskog nadzora, osim projektanta odnosno projektantskog tima koji je izradio cjelovitu projektantsku dokumentaciju, može obavljati svaki ovlašteni arhitekt odnosno ovlašteni inženjer odgovarajuće struke.
U tom smislu, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, kao tijelo koje je nadležno za područje graditeljstva i gradnje, na temelju članka 55. Zakona o djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje (NN br. 78/15) izdalo je mišljenje KLASA: 360-01/17-02/293, URBROJ: 531-04-1-17-2, od 31. svibnja 2017., u kojem se u bitnome navodi da „prema propisima iz područja gradnje projektantski nadzor može obavljati svaki ovlašteni arhitekt odnosno ovlašteni inženjer odgovarajuće struke“.
Također, mišljenja smo da se u konkretnom slučaju ne radi niti o uslugama koje se sastoje od ponavljanja sličnih usluga u smislu članka 133. ZJN 2016, s obzirom na to da se u slučaju projektantskog nadzora ne radi o izradi projektantske dokumentacije, već o usluzi nadzora za vrijeme izvođenja radova.
20.03.2018