Portal javne nabave
Mišljenje 6.
U gore spomenutom mišljenju navedeno je sljedeće:
Odredbe ZJN 2016 kojima su propisane mogućnosti i uvjeti izmjene ugovora o javnoj nabavi tijekom njegova trajanja, dozvoljavaju izmjene ugovora o javnoj nabavi kumulativno, po svakoj osnovi do gornje granice propisane tim odredbama, odnosno, ako je, u konkretnom slučaju, izmjena prvotnog ugovora o javnoj nabavi radova učinjena temeljem članka 317. ZJN 2016, a za sljedeću izmjenu ugovora su ispunjeni uvjeti propisani člankom 316. ZJN 2016, nema zapreke da se ugovor izmjeni i temeljem članka 316. ZJN 2016.
Dakle, nastavno na naprijed rečeno, Ministarstvo iznosi mišljenje da se ugovor tijekom izvršenja može/smije mijenjati u kumulativu temeljem odredaba od članka 315. – 320. ZJN 2016, ali pod uvjetima navedenima u tim člancima.
Pri tome se ukazuje da je na naručitelju teret dokaza da su ispunjeni uvjeti propisani u članku ZJN 2016 temeljem kojega naručitelj želi izmijeniti ugovor.
Slijedom navedenog, ograničenja vezana uz vrijednost mogućih izmjena ugovora iz članka 316. stavka 2., članka 317. stavka 1. točke 3. te članka 320. stavka 1. točke 2. ZJN 2016 promatraju se zasebno te je navedeno primjenjivo i nakon stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (NN 114/22).
Napominjemo da je konačna ocjena o ispunjenju propisanih okolnosti i uvjeta za primjenu članaka 316., 317. i 320. ZJN 2016 na samom naručitelju koji raspolaže sa svim relevantnim podacima i dokumentacijom kojom može dokazati da su ispunjeni traženi uvjeti te da je odgovornost za izvršenje ugovora kao i moguće izmjene i dopune ugovora na ugovornim stranama predmetnog ugovora sukladno njihovim pravima i obvezama određenim istim ugovorom.
Odredbe ZJN 2016 kojima su propisane mogućnosti i uvjeti izmjene ugovora o javnoj nabavi tijekom njegova trajanja, dozvoljavaju izmjene ugovora o javnoj nabavi kumulativno, po svakoj osnovi do gornje granice propisane tim odredbama, odnosno, ako je, u konkretnom slučaju, izmjena prvotnog ugovora o javnoj nabavi radova učinjena temeljem članka 317. ZJN 2016, a za sljedeću izmjenu ugovora su ispunjeni uvjeti propisani člankom 316. ZJN 2016, nema zapreke da se ugovor izmjeni i temeljem članka 316. ZJN 2016.
Dakle, nastavno na naprijed rečeno, Ministarstvo iznosi mišljenje da se ugovor tijekom izvršenja može/smije mijenjati u kumulativu temeljem odredaba od članka 315. – 320. ZJN 2016, ali pod uvjetima navedenima u tim člancima.
Pri tome se ukazuje da je na naručitelju teret dokaza da su ispunjeni uvjeti propisani u članku ZJN 2016 temeljem kojega naručitelj želi izmijeniti ugovor.
Slijedom navedenog, ograničenja vezana uz vrijednost mogućih izmjena ugovora iz članka 316. stavka 2., članka 317. stavka 1. točke 3. te članka 320. stavka 1. točke 2. ZJN 2016 promatraju se zasebno te je navedeno primjenjivo i nakon stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (NN 114/22).
Napominjemo da je konačna ocjena o ispunjenju propisanih okolnosti i uvjeta za primjenu članaka 316., 317. i 320. ZJN 2016 na samom naručitelju koji raspolaže sa svim relevantnim podacima i dokumentacijom kojom može dokazati da su ispunjeni traženi uvjeti te da je odgovornost za izvršenje ugovora kao i moguće izmjene i dopune ugovora na ugovornim stranama predmetnog ugovora sukladno njihovim pravima i obvezama određenim istim ugovorom.
09.02.2024