Strateška javna nabava
Strateška javna nabava je proces planiranja i provedbe postupaka janve nabave usmjerenih na dugoročne ciljeve i koristi. Ovaj pristup uzima u obzir šire društvene, ekološke i ekonomske aspekte, s ciljem ostvarivanja dodatne vrijednosti. Cilj strateške javne nabave nije samo nabava radova, robe i usluga, nego i način odabira ekonomskih najpovoljnijih ponuditelja te provedbe ugovora, kako bi se maksimizirale koristi za društvo u cjelini.
Strateška javna nabava može se provoditi i ostvarivati kroz zelene, društveno odgovorne i inovativne postupke javne nabave. Također, jedan od ciljeva strateške javne nabave je povećanje suradnje između javnih institucija i privatnog sektora, kako bi se postigli bolji rezultati. Strateški pristup javnoj nabavi zastupljen je u europskim i nacionalnim strateškim dokumentima. Iako ne postoji prepreka za naručitelje da definiraju vlastite ciljeve i strategije kroz postupke javne nabave, oni bi trebali slijediti postojeće ciljeve utvrđene na nacionalnoj i europskoj razini. Strateški pristup javnoj nabavi nije ograničen samo na provedbu pojedinih postupaka javne nabave ili specifičnih predmeta, već predstavlja dugoročni pristup.
Trenutno u Hrvatskoj ne postoji jedinstveni dokument koji objedinjuje važeću strategiju razvoja javne nabave. Prethodna samostalna strategija bila je Strategija razvoja elektroničke javne nabave u Republici Hrvatskoj (2013. – 2016.), a nakon toga strateški smjer razvoja javne nabave integriran je u šire nacionalne strateške dokumente, poput Nacionalnog plana oporavka i otpornosti i Nacionalnog plana borbe protiv korupcije. Nakon završetka Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), planira se razvoj nove nacionalne strategije javne nabave za razdoblje nakon 2026. godine. Ova strategija bit će opsežnija i obuhvatit će dugoročne mjere za unaprjeđenje sustava javne nabave.